Blog

Case study: OTOMOTO w roli eksperta

24.09.2015

Internet to obecnie najszybsze i najbogatsze źródło informacji na temat ofert kupna oraz sprzedaży samochodów. Wystarczy jedno kliknięcie by dodać swoje ogłoszenie lub znaleźć dziesiątki propozycji używanych pojazdów. Jednak w gąszczu różnorodnych stron i portali łatwo stracić trop, a wymarzone auto może zostać szybko sprzedane innej osobie.

Najlepszym rozwiązaniem jest więc regularne odwiedzanie renomowanego serwisu ogłoszeniowego, grupującego najlepsze i najbardziej aktualne oferty. Dobrze zapukać do wirtualnych drzwi prawdziwego eksperta.

Budowanie pozycji

OTOMOTO to serwis działający nieprzerwanie od 10 lat, który skupia oferty sprzedaży samochodów osobowych, ciężarowych, pojazdów rolniczych oraz budowlanych, motocykli i przyczep. Portal należący do Grupy Allegro, poprzez różnorodne działania komunikacyjne oraz marketingowe buduje swoją pozycję eksperta w branży motoryzacyjnej. Serwis niedawno został przebudowany oraz dostosowany pod przeglądarki w urządzeniach mobilnych.

Nowa identyfikacja wizualna wykorzystywana jest podczas wydarzeń organizowanych przez portal, m.in. galę wręczenia nagród „Internetowy Samochód Roku”. Ranking najpopularniejszych marek i modeli tworzony jest na podstawie miliarda zapytań, które w ciągu minionego roku wpisano w wyszukiwarkę OTOMOTO. Gali towarzyszy również publikacja szczegółowego raportu, który pozwala poznać i ocenić rynek obrotu samochodami w Polsce oraz popularność konkretnych marek.

Dzielenie się wiedzą

Do obsługi swojego biura prasowego, serwis wykorzystuje platformę Pressium. Dedykowana strona dla mediów to kopalnia wiedzy na temat polskiej branży motoryzacyjnej. Znajdziemy tam m.in. wspominany raport (z ostatniej i poprzednich edycji, co pozwala na porównanie danych), filmy z komentarzami zawodników OTOMOTO Team, czy relacje z gali „Internetowy Samochód Roku”. Strona jest bardzo przejrzysta, więc nawet osoba odwiedzająca biuro prasowe serwisu po raz pierwszy, z łatwością odnajdzie interesujące ją informacje. To wszystko sprawia, że w kontakcie z dziennikarzem wystarczy operować jednym linkiem do biura prasowego lub konkretnych materiałów, zamiast blokować jego skrzynkę pocztową dużą liczbą ciężkich plików.

 

Przygotowujemy wiele raportów na temat rynku aut używanych, a dzięki Pressium, wysyłanie ich do mediów jest proste i trwa zaledwie kilka chwil. Łatwo mogę sprawdzić, który z opracowanych przez nas tematów cieszył się największą popularnością. Wiem, kogo zainteresowała wysłana informacja, a to znacznie ułatwia budowanie relacji z dziennikarzami – mówi Aleksandra Kubicka, PR Brand Manager Grupa Allegro.


Ciekawe dane i wiedza ekspercka to jedno, ważne jednak by były one czytelnie zaprezentowane. Aktualizację informacji umieszczanych w biurze prasowym ułatwia intuicyjny interfejs Pressium, a sam system automatyzuje wiele czynności. Nawet osoba, która dotychczas nie zajmował się aktualizacją stron internetowych nie będzie miała najmniejszych problemów z załadowaniem odpowiednich treści oraz multimediów. Co istotne, raz opublikowane informacje można jednym kliknięciem dalej rozesłać mailem do dziennikarzy, co dodatkowo ułatwia i przyspiesza pracę. To czy nasz news okazał się interesujący może sprawdzić w panelu administratora, gdzie widać, którzy odbiorcy otworzyli i zareagowali na wiadomość, oraz kto nie był nią zainteresowany. Taka weryfikacja nie jest możliwa w przypadku wysyłania wiadomości za pomocą standardowego klienta pocztowego.

Oprócz rozsyłania informacji prasowych, można także tworzyć i rozsyłać dowolne newslettery. OTOMOTO wykorzystuje to np. do komunikacji wewnętrznej, czy podczas tak złożonych działań jak organizacja eventów – w ten sposób wysyłane były m.in. zaproszenia na galę „Internetowy Samochód Roku”.

Informacja to potęga

Mimo bogactwa danych dostępnych w internecie, użytkownicy znacznie chętniej korzystają z gotowych opracowań oraz analiz. Podobnie dziennikarze, w pogoni za newsem, cenią sobie rzetelne opracowania informacji, przedstawione w ciekawej formie. Komentarz ekspercki marki, znajdujący się w np. w raporcie to gotowy materiał do publikacji, który ułatwia pracę redaktora. OTOMOTO buduje swoją pozycję eksperta w branży motoryzacyjnej właśnie poprzez oferowanie atrakcyjnych treści z autorskim komentarzem. Ponad 10-letnia działalność serwisu stawia go w pozycji wiarygodnego i kompetentnego partnera do dyskusji na temat rynku obrotu pojazdami w Polsce.

 

Zobacz takżeŁukasz Stachowski - w kontakcie z fanami

Pressium to platforma do tworzenia, rozsyłania i monitorowania informacji prasowych, które wraz z kompletem materiałów dostępne są w biurze prasowym online.

Szukaj

Pressium Sp. z o.o.
ul. Lęborska 3b
80-386 Gdańsk

tel. + 48 22 428 29 48
mobile: +48 694 495 374


biuro@pressium.pl


Skontaktuj sie z nami! Odpowiemy na wszystkie pytania, pomożemy wybrać najlepszy produkt, albo przygotujemy niestandardową ofertę.