Blog
Case study: Łukasz Stachowski - w kontakcie z fanami
O popularności sportowca decydują przede wszystkim jego sukcesy i osiągnięcia, ale nie tylko. Rzesze oddanych fanów, które są zainteresowane jego poczynaniami, szybko przeradzają się w potencjał marketingowy, a ten z kolei przyciąga sponsorów. Bez ich wsparcia trudno o fundusze na właściwe przygotowania do zawodów, profesjonalny sprzęt czy kadrę trenerską. Sam talent to niestety za mało by zdobywać kolejne tytuły.
Wzbudzenie zainteresowania swoimi osiągnięciami wymaga stałego kontaktu z fanami i mediami. A to trudne dla sportowca, który większość czasu spędza na sali treningowej. Szczególnie, gdy dyscyplina, którą uprawia jest niszowa. Chyba, że znajdzie odpowiednie narzędzie do komunikacji…
Nowa twarz
Squash to sport, który z roku na rok zyskuje popularność w Polsce. Nowe kluby otwierane w kolejnych miastach i rosnąca liczba zawodników – amatorów to jasny sygnał, że squash trafił na podatny grunt. Wciąż jednak w cenie są wszelkie działania komunikacyjne, które mają wypromować ten sport w mediach. Najefektywniejszym sposobem jest nadanie dyscyplinie „twarzy”, która swoim osiągnięciami będzie przyciągać nowych fanów sportu.
Jednym z czołowych zawodników squash’a jest Łukasz Stachowski. W wieku zaledwie 23 lat został najwyższej notowanym polskim reprezentantem tej dyscypliny. Jednak starty w zawodach i treningi to nie jedyne, czym zajmuje się na co dzień.
Więcej niż strona
Zawodnik skorzystał z możliwości serwisu Pressium.pl i stworzył własne centrum komunikacji, które wykorzystuje zarówno do promocji samego siebie, jak i popularyzacji tej dyscypliny sportu. Nagrywa filmy na temat squash’a (najpopularniejszy obejrzało już prawie 117 000 osób na YouTube), angażuje się w lokalne i międzynarodowe inicjatywy oraz trenuje młodych sportowców. Wszystko to dokumentuje w swoim serwisie, który w przejrzysty sposób prezentuje jego osiągnięcia oraz kolejne zawodowe kroki.
Strona http://stachowski.pressium.pl to także największa kopalnia multimediów z wykorzystaniem wizerunku Łukasza Stachowskiego, która stanowi gotowe źródło materiałów dla każdego dziennikarza, piszącego o squash’u. Zdjęcia można pobrać w wysokiej rozdzielczości, a następnie wykorzystać do publikacji, a w wersji internetowej dodatkowo urozmaicić je ciekawymi filmami. Każda informacja zamieszczona na Pressium jest otagowana i dobrze indeksuje się w wyszukiwarkach internetowych, przez co łatwo można ją znaleźć. W wypadku zawodów oraz innych eventów promocyjnych, w których bierze udział sportowiec do relacji, dołączone są również zdjęcia z wydarzenia. Wszystkie materiały są zawsze pod ręką, dostępne 24h na dobę.
Strona Pressium spełnia również funkcję najszybszego kanału komunikacji ze Stachowskim, znajdziemy na niej bezpośredni kontakt mailowy do zawodnika, który przydaje się przy planowaniu wywiadów lub uzyskiwaniu wypowiedzi sportowca. Podchodząc aktywnie do kwestii komunikacji, sportowiec informuje dziennikarzy i blogerów o swoich poczynaniach i wynikach, wysyłając do nich informacje prasowe bezpośrednio z systemu.
– Staram się docierać z informacjami zarówno do dziennikarzy jak i wszystkich osób zainteresowanych sportem, a dzięki Pressium nie muszę na to poświęcać zbyt dużo czasu. System podoba mi się też m.in. dla tego, że jest bardzo przejrzysty i intuicyjny, a do jego obsługi nie potrzeba żadnych technicznych umiejętności – tłumaczy Łukasz Stachowski.
Dzięki szczegółowym zawodnik sprawdza popularność swoich mailingów, aby redagować je w taki sposób, by były jak najlepiej dopasowane do potrzeb odbiorców. Taka lista kontaktów to także dowód na popularność i jedna z kart przetargowych (obok osiągnięć) w negocjacjach z potencjalnymi sponsorami. Profesjonalne biuro prasowe z łatwą nawigacją i bogactwem wartościowego contentu przyciąga firmy oraz marki, które chcą zainwestować w dynamicznie rozwijającą się dyscyplinę oraz obiecującego sportowca.
Pełna kontrola
Współczesne realia funkcjonowania zawodników to obok walki o zwycięstwa również promocja własnej osoby, a nierzadko także samego sportu. Z uwagi na ograniczony czas antenowy, nie każda dyscyplina może być transmitowana w telewizji, a to ona w znaczny sposób buduje potencjał promocyjny sportowca. Internet, dzięki swojej powszechności ułatwia bezpośredni kontakt z fanami i potencjalnymi sponsorami, bez udziału pośrednika w postaci tradycyjnych mediów. Tworząc własny content zawodnik ma całkowitą kontrolę nad jego jakością, czasem publikacji oraz listą adresatów wiadomości. Narzędzia takie jak Pressium ułatwiają zarządzanie własnym wizerunkiem i osiąganiem wymiernych korzyści ze stałej komunikacji z mediami.
Pressium to platforma do tworzenia, rozsyłania i monitorowania informacji prasowych, które wraz z kompletem materiałów dostępne są w biurze prasowym online.