Blog

Skomplikowane pojęcia, zwroty branżowe, tematy wymagające specjalistycznej wiedzy

14.08.2013

Pisanie o rzeczach, które wymagają wiedzy fachowej, to wyzwanie. Można oczywiście korzystać z wyszukiwarek, ale nie jest powiedziane, że skierują one na właściwą stronę, która poprawnie wyjaśni zagadnienie. Edukuj dziennikarzy!

Informacje dotyczące nowych technologii roją się od kłopotliwych pojęć i zwrotów technicznych, które czasem trudno zrozumieć - sprawiają problem nawet dziennikarzom branżowym od lat śledzącym wszystkie nowinki. Specjalistyczne pojęcia zdarzają się również w informacjach dotyczących codziennego życia.

Nie będąc ekspertem w danej dziedzinie pozostaje mi zwykle jedno wyjście - przyśpieszone "szkolenie" za pomocą wyszukiwarki w Internecie lub kierowanie pytań do nadawcy, aby wyjaśnił moje wątpliwości.

Jeżeli technologia lub pojęcia są nowe, mogę ich nawet nie znaleźć za pomocą Google, a jeżeli ktoś błędnie opisał poruszane zagadnienie w serwisach branżowych, mogę również zostać wprowadzony w błąd (Wikipedia też zawiera błędy). Móją pomyłkę mogą potem powielić czytelnicy. A to nie byłoby dobre, prawda?

Dlatego warto w informacji prasowej przygotować linki do stron z dodatkowymi opisami, słowniczkiem pojęć i innymi opracowaniami przydatnymi dla dziennikarza. Nie muszą to być tylko odnośniki prowadzące do witryny firmowej. Mogę kierować do innych firm lub zaufanych i sprawdzonych artykułów w portalach specjalistycznych.

Proszę, pomagaj mi zdobywać pełnowartościowe, rozszerzone informacje. Nie tylko artykuł będzie lepiej opracowany, ale przede wszystkim poznam dokładniej stosowane przez Twoją firmę pojęcia i technologie.

Linki mogą znaleźć się na końcu informacji prasowej w postaci listy: zagadnienie - odnośnik. Drobna rzecz, a cieszy.

 

Dariusz Majgier
Warszawski Serwis Informacyjny Reporter.pl

Pressium to platforma do tworzenia, rozsyłania i monitorowania informacji prasowych, które wraz z kompletem materiałów dostępne są w biurze prasowym online.

Szukaj

Pressium Sp. z o.o.
ul. Lęborska 3b
80-386 Gdańsk

tel. + 48 22 428 29 48
mobile: +48 694 495 374


biuro@pressium.pl


Skontaktuj sie z nami! Odpowiemy na wszystkie pytania, pomożemy wybrać najlepszy produkt, albo przygotujemy niestandardową ofertę.