Blog
Poszukiwani specjaliści od marketingu i PR
Jak wynika z raportu opracowanego przez serwis Pracuj.pl, liczba ofert dla specjalistów ds. PR wzrosła o prawie 40%, w porównani do roku 2013. W II kwartale tego roku było blisko 4,5 tys. ofert pracy na stanowiska związane z komunikacją i marketingiem, co oznacza wzrost o 14 proc., w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Najwięcej ofert pracy dla specjalistów ds. PR opublikowały branże z obszaru bankowości i finansów, handlu i sprzedaży oraz marketingu i reklamy. Największy przyrost liczby ofert odnotowano w przypadku specjalistów od komunikacji wewnętrznej. W porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku było ich o 75 proc. więcej.
– Wydaje się, że firmy zaczynają dostrzegać potrzebę dbania o przepływ informacji i swój wizerunek wewnątrz organizacji. Dzięki tym działaniom mogą się bowiem uchronić przed odpływem talentów i zmniejszyć rotację – komentuje Elżbieta Flasińska, PR Manager Grupy Pracuj.
Firmy stawiają na e-marketing
Duży, 40 proc., przyrost ofert odnotowano również w przypadku specjalistów zajmujących się marketingiem w Internecie. Widoczne jest zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się m.in. SEM i SEO, e-mail marketingiem czy mediami społecznościowymi. W stosunku do analogicznego okresu w 2013 spadło natomiast znacząco, bo o prawie 30 proc., zapotrzebowanie na specjalistów do marketingu bezpośredniego.
Trend potwierdza również Katarzyna Szaroleta, HR Manager Cheil Poland – Wzrastająca rola nowych mediów (digital, social i mobile) zwiększa zapotrzebowanie na „interaktywne” kompetencje menedżerów. Z firmami rozstawać będą się jednak ludzie „starego porządku”, w szczególności Ci, którym trudno przychodzi poszerzanie kompetencji. –
Pressium to platforma do tworzenia, rozsyłania i monitorowania informacji prasowych, które wraz z kompletem materiałów dostępne są w biurze prasowym online.