Blog

Dziennikarze w mediach społecznościowych

10.09.2014

Polscy dziennikarze aktywnie korzystają z mediów społecznościowych. 92% ankietowanych deklaruje, że używa ich zawodowo, a 64% robi to codziennie, głównie traktując te kanały jako źródło inspiracji. Istotna jest dla nich również jakość prowadzonej tam komunikacji firm i marek. 

Jak wynika z raportu „Dziennikarze i Social Media 2014” przygotowanego przez Multi Communications, Millward Brown oraz Instytut Monitorowania Mediów, dziennikarze chętnie korzystają z portali branżowych lub biznesowych. Wśród nich, bezkonkurencyjne są Facebook (85%), Youtube (66%) oraz Twitter (48%). W przypadku tego ostatniego kanału można zaobserwować znaczący wzrost użytkowania względem lat ubiegłych. 

Źródło inspiracji

Informacje zamieszczane na Facebooku czy Twitterze są dla dziennikarzy inspiracją do przygotowania kolejnych materiałów (67% badanych). Oprócz tego zaglądają tam, aby znaleźć popularne tematy (54%), opinie konsumentów (37%) oraz komentarze ekspertów (34%). Mniejszą popularnością cieszą się cyfry i fakty, które dziennikarze wolą zdobywać i weryfikować we własny zakresie.

Najczęściej poszukiwanymi materiałami są teksty – jest tak aż w 86% przypadków. Chociaż ponad połowa dziennikarzy traktuje social media jako przeciętnie wiarygodne, to jednak jest prawie 4 razy więcej tych, którzy uważają je za wiarygodne (33%) niż niewiarygodne (9%). Warto zwrócić uwagę, iż ocena wiarygodności uzależniona jest od wieku badanych. Social media najlepiej oceniane są przez dziennikarzy do 25. roku życia (44%), a najsłabiej przez tych powyżej 55. roku życia (16%).

Sprawdzono także stopień przydatności materiałów zaczerpniętych z social media do tworzenia nowych materiałów – wysoko ocenił ją co drugi dziennikarz (46%), w tym dwóch na trzech dziennikarzy zajmujących się tematyką społeczną oraz 54% poruszających sprawy społeczne.

 

Infografika

 

Raport „Dziennikarze i Social Media 2014” został przygotowany przez Multi Communications, Millward Brown oraz Instytut Monitorowania Mediów. W badaniu wzięło udział 264. dziennikarzy reprezentujących różne typy mediów, o zróżnicowanej tematyce, zasięgu oraz częstotliwości. Termin realizacji: kwiecień – maj 2014 r.

Pressium to platforma do tworzenia, rozsyłania i monitorowania informacji prasowych, które wraz z kompletem materiałów dostępne są w biurze prasowym online.

Szukaj

Avrio Interactive Sp. z o.o.
ul. Berezyńska 26/5
03-908 Warszawa


+48 22 219 89 00


biuro@pressium.pl


Skontaktuj sie z nami! Odpowiemy na wszystkie pytania, pomożemy wybrać najlepszy produkt, albo przygotujemy niestandardową ofertę.