Blog

Banalne wypowiedzi prezesów w komunikatach prasowych

12.07.2013

Dziennikarze lubią cytować ciekawe wypowiedzi. Czytelnicy też lubią, gdy "mówi" do nich osoba zaangażowana w opisywane wydarzenie. To taki fragment informacji prasowej, który wprowadza ludzki czynnik do bezdusznego opisu. 

Wypowiedź w komunikacie prasowym to najlepszy sposób aby zaprezentować osobę, pokazać co ma do powiedzenia w danej sytuacji, poznać jej kompetencje i reakcje na opisywane wydarzenie. Te kilka zdań powinno być więc ważnym i szczególnie dopracowanym elementem informacji prasowej. Cytat powinien podkreślić kompetencje osoby wypowiadającej się i pozwolić jej wnieść do informacji istotne szczegóły rozszerzające lub ubarwiające przekaz.

Wypowiedź prezesa najczęściej pojawia się ze względów wizerunkowych, ale z przyjemnością zacytowałbym też któregoś z managerów odpowiedzialnego za projekt czy szeregowego pracownika, który zwykle najwięcej wie o detalach. Za każdym razem oczekuję jednak, że osoba "dopuszczona do głosu" powie coś istotnego. Czasem nawet ciekawsze informacje z punktu widzenia dziennikarza, zwłaszcza branżowego, może przekazać osoba na najniższym stanowisku w firmie, która jest mocno zaangażowana w projekt.

Ciekawych wypowiedzi w komunikatach jest zwykle, jak na lekarstwo. Dosyć często są to banały, do których dokłada się garść przymiotników mających podkreślić wyjątkowość wydarzenia. Tak, wiem, że te osoby są dumne, zachwycone, jest to dla nich strategiczna decyzja, mają wizję i chcą zdominować rynek - zwykle i tak jest to wielokrotnie podkreślane w kilku miejscach komunikatu. Nuda. Czy ktoś chciałby tego słuchać? Na mnie nie liczcie...

Uwielbiam gdy prezes "sprzeda" ciekawostkę, poda liczby, powie coś nieoczywistego, czego nie mogę się domyślić, wywnioskować lub przewidzieć. Jeżeli mnie zaskoczy i przyciągnie wypowiedzią uwagę, szansa na opublikowanie tekstu rośnie. Zachwyceni będą też czytelnicy, którzy pewnie powtórzą wypowiedź swoim znajomym. A przecież o to właśnie chodzi z punktu widzenia działań PR.

Jedną z najnudniejszych sytuacji są miałkie wypowiedzi wielu prezesów pod rząd w przypadku gdy informacja dotyczy współpracy pomiędzy kilkoma firmami. Czytanie trzech nudnych wypowiedzi o "strategicznym kroku na drodze rozszerzania" i "budowaniu pozycji najbardziej innowacyjnej firmy" oraz "doskonałym uzupełnieniem portfolio biznesowego" zakrawa na przemówienia działaczy z czasów PRL.

Krótka, rzetelna, błyskotliwa i kompetentna wypowiedź to klucz do dobrej, chętnie wykorzystywanej informacji prasowej!

Dariusz Majgier
Warszawski Serwis Informacyjny  Reporter.pl

Pressium to platforma do tworzenia, rozsyłania i monitorowania informacji prasowych, które wraz z kompletem materiałów dostępne są w biurze prasowym online.

Szukaj

Pressium Sp. z o.o.
ul. Lęborska 3b
80-386 Gdańsk

tel. + 48 22 428 29 48
mobile: +48 694 495 374


biuro@pressium.pl


Skontaktuj sie z nami! Odpowiemy na wszystkie pytania, pomożemy wybrać najlepszy produkt, albo przygotujemy niestandardową ofertę.